tiistai 8. lokakuuta 2013

Otteita matkapäiväkirjasta osa 2

Tiistai 3.9.

Nuokuttiin yö lentokentällä ja torkuttiin lentomatka. Paleli ihan sikana, mutta koneen laskeutuessa sai jo riisua takin, kaulahuivin yms. Piti käydä lentokentän vessassa vaihtamassa kevyempää päälle.

Sitte autovuokrausta selvittelemään. Ei ne niin edullisia olleetkaan: yli 200 e normaalisti ja yli 350 e ku olis ollut alle 25-v kuski... No hylkäsimme tämän vaihtoehdon ja lähdimme etsimään juna-asemaa, joka onneksi oli lentokentän vieressä.

Fuengirolaan saapuminen ei alkanut hyvin. Elinalta pöllittiin lompakko heti, kun päästiin junasta ulos. Joku törkeästi ruuhkassa nappasi. Ei kun kortteja kuolettelemaan sitte. :( Onneksi ei vienyt passia eikä puhelinta. Ja onneksi Anu soitti ja tuli hakemaan meidät ja lupasi auttaa rikosilmoituksen kanssa.

Kämppämme Fuengirolassa
Huvilalta lähdettiin melkolailla heti ruokapaikka etsimään ja päädyttiin keskustaan brittiläiseen hampurilaispaikkaan. Paikalliseen ruokaan tutustuminen jäi nyt myöhemmäksi, kun ei olis niin nälkä ja kerkeis miettiä. Oli hyvät burgerit!

Mijas pueblo

Ja sitten talolle rentoutumaan eli altaalle löhöilemään! :) Siinä vierähtikin aikaa mukavasti ja seiskan aikaan lähdettiin kauppaan ja ex tempore keksittiin lähteä taksilla Mijas Puebloon syömään (taksit on tosi halpoja täällä).

Aivan ihanat maisemat täällä! Nyt istutaan näköalapaikoilla edullisessa ravintolassa täällä valkoisessa kylässä. Kasvispaella tilauksessa.

Kävelyllä kylässä
Ei kyllä espanjan kieli oikein luista...(Katri) On kieli solmussa, vaikka ennen on osannut (Lotta). Harmittaa! :( Mutta hyvä vaan harjotella niin kieltä kuin kulttuuriakin.

Syönnin jälkeen käytiin vielä kävelyllä kylässä eli eksyttiin ja löydettiin takaisin. Uskaltauduin (Katri) sitte kysymään tietä espanjaksi ja päästiin bussilla Fuengirolaan ja sieltä El Cotoon huvilalle. Illalla vielä pelattiin korttia. Simahdettiin ennen kuin Anu kerkes tulla.