perjantai 29. maaliskuuta 2013

Stina LOTTA

Heissuli vei! Kirjottelempa sitten tähän heti perään pääsiäisen kunniaksi. Muutakaan tekemistä oo tällä hetkellä.

1. Nimi on siis Stina Lotta. Toi Stina voi tossa hämätä, mutta minkä sille voi kun on kaksi kutsumanimeä. Partiossa oon kuitenkin kiertänyt aina Lotta nimellä, paitsi nykyään täällä Helsingin suunnalla oon partiossa Stina. Jostain kumman syystä se jäi kaikille heti ekana kielen päälle täällä. Eli Stina Lotta. Mua ollaan kyllä kutsuttu partiossa ties millä nimillä, muun muassa joskus olin Big Mama, koska oon vähän mammamainen. Olipas kummallinen sana.
2. Ikää löytyy se 20 vuotta, kesällä se pyörähtää mukavaan 21 ikävuoteen, mikä lisää stressiä siitä, mitä tekis elämällä. Muuta kuin partiota.
3. Partiossa oon ollut vuodesta 1997, eli tekisköhän se nyt jonkun 15vuotta? Syksyllä alkaa 16. vuosi. 

4. Mitä niiden partiovuosien aikana on tapahtunut partion saralla: Alotin partion tosiaan 1997 Kelopojissa, poikalaumassa ja sitten siirryin kymppi vuotiaana Toimareihin Hattivatteihin ja sen jälkeen Vajkkuihin. Eli samoissa porukoissa oon pyöriny Ellun kaa aina siitä kymmen vuotiaasta lähtien. Aloin ite sitten vetämään poikavartiota 8.luokkalaisena ja vuotta myöhemmin Vaahtokarkkeja Ellun kaa. Sen jälkeen kun uusi ikäkausiuudistus tuli niin oon ollut melkolailla samassa ikäryhmässä kuin silloiset vartiolaiset. Vedin ihanaa tyttöseikkailijajoukkuetta; Merinalleja eka vuoden Emilian kanssa ja sitten jonkin aikaa yksin ja kevätkauden Matun kanssa, joka oli kans meidän kanssa Hattivateissa ja Vajkkuporukassa. Jossain vaiheessa aloin myös tarpojaluotsiksi poikaporukalle ja olin tarpojaosastonjohtajana puol vuotta. Puolen vuoden jälkeen siirryin seikkailijaosastonjohtajaksi. Taisin sen jälkeen sitten lähteä Helsinkiin..
Nyt Helsingissä oon tosiaan Korven Koukkaajat nimisessä lippukunnassa ja oon Sampona (seikkailijajohtajana) ihanalle aktiiviselle 13 pojan seikkailijajoukkueelle. Muuta mitä oon partiossa tehnyt on muun muassa monet leirinjohtajana olemiset, hallituksen jäsenenä, Torinat lehden toimittajana,  kisoissa hommissa.. Hmm.. aika paljon on sattunut ja tapahtunut. 

5. Oletko eri ihminen partion ulkopuolella, mitä "oikeaan" elämääsi kuuluu No en oikeestaan tiiä. Aika samalainen oon kyllä ulkopuolellakin. Yhtä pirteä pikku pakkaus ja välillä vähän mammailemassa ja ojentamassa ja opettamassa muita. Oikeaan elämään kuuluu opiskelua ja töitä, ei oikeestaan mitään muuta kummallisempaa. Mitään en ehdi koskaan tekemään kun aika menee vaan velttoillessa tai töissä tai partiossa (no nykyään ei enää niin paljoa siellä). Oikeaan elämään kuuluu myös extremely paljon matkustamista (tänäkin vuonna tulossa 10 ulkomaan matkaa näillä näkymin! Kaksi jo käyty ja kolmas on jo ens viikolla.). Tulin tuossa muutama viikko sitte Ameriikoista ja lähen viikon päästä tosiaan katsastamaan etukäteen vähän Barcelonaa! Toki myös oikeaan elämään kuuluu paljon matkailujuttujen lukemista ja selailemista. Kaikki täytyy saada tietää mitä matkailussa ja maailmalla tapahtuu.

Tykkäilen myös tosi paljon kirjotella. 
6. Onko ennakkoluuloja/ennakkotietoa Espanjasta/Espanjan partiolaisista Ennakkoluuloja on jonkin verran. Mutta ei mitää erikoisempia tai huonompia. Oon espanjalaisia tavannut aika paljonkin elämän varrella ja onhan muakin luultu espanjalaiseksi useampaakin otteeseen, jopa espanjalaiset on luullu :o... Espanjalaisista partiolaisista en kyllä paljoa tiiä! Siksi kiva lähtä tutustuu! Ennakkotietoa Espanjasta löytyy paljonkin, tuon niin sanotun harrastuksen takia. Ja koko ajan selailen lisää ennakkotietoja!
7. Mitä odotat ulkomaan projektilta. Pakoa arjesta, uusia tuttavuuksia ja tietenki lämpöä! Mä niin toivon, että olisi lämmintä. Varmaa ei kuitenkaan vielä ole omasta lähdöstä, jos sattuu tuo vaihto menemään reissun päälle, mutta fingers crossed ja peukut pystyssä! Ja tietenki se niinku Ellu tuossa sanokin, että jaksettais toisiamme vielä reissun loppupäivinä, eikä menetettäis hermoja toisiimme!
8. Mitkä viisi asiaa koet tärkeimmäksi pakata mukaan reissulle Kamera tietenki, sitten aurinkolasit tottakai, joku ihana kesämekko, partiohuivi ja varmaan vois ottaa kans sen passin. Siinäpä ne oikeestaan. Mitään puhelimia ei tarvita mukaan, ku ei sitä varmaan muutenkaa tuu sitte käytettyä siellä!


9. Valitsetko rinkan vai matkalaukun Mä aattelin, että täydellinen combo ois sellasesta rinkasta johon vois asentaa renkaat alle. Helppo kuljettaa ja vetää, mutta samalla helppo pitää selässä kun ei paina niin kauheana! Mutta jos jompi kumpi pitäs valita niin hmm.. Varmaan päätyisin pelkkään reppuun. Rinkka on liian iso ja matkalaukkua on ärsyttävä vetää kumpukivillä! Kokemuksen syvällä rintaäänellä.
10. Vapaa sana !! Kuvat on tietokoneen salaisista kätköistä, josta tulikin mieleen, että täytyy kyllä alkaa vähän järjesteleen sitä järkevämpään muotoon! ps. jos joskus näätte mulla nilkat paljaana niin ettikää partioliljaa. ;) Ciao for now! pps. tykkään Italiasta mycket paljon!



ppppppppps. Jos joku osaa muokata tuon kirjotuksen taustat kohdilleen niin olisin super kiitollinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti